İslami İlimler Fakültesi ile Kadıköy Ahmet Sani Gezici Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi’nin iş birliğinde 15-16 Şubat tarihlerinde Meclis Simülasyonu Programı düzenlendi. TBMM'yi modelleyerek gençlerin güncel sorun farkındalığını arttırmayı hedefleyen program çevresinde İstanbul genelinde liselerden seçilen öğrenci grupları iki gün süreyle üniversitemizin kuzey ve güney yerleşkelerinde ağırlandı. Program Rektörümüz Prof.Dr. Gülfettin Çelik, Rektör yardımcımız Prof.Dr. Yaşar Bülbül, İslami İlimler Fakültesi Dekan yardımcıları Prof.Dr. Salih İnci ve Dr.Öğr. Üyesi Osman Nuri Demir hocaların yanı sıra Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Ayşen Gürcan ile 27. Dönem Milletvekili Eyüp Özsoy’un teşrifleriyle gerçekleşti.
Programın birinci gününde konuşmayı yurtdışında bulunan dekanımız Prof.Dr. Mehmet Emin Maşalı’ya vekaleten Dekan Yrd. Dr.Öğr. Üyesi Osman Nuri Demir yaptı. İkinci gün ise Rektörümüz Prof.Dr. Gülfettin Çelik meclis açılışı öncesinde öğrencilere hitap etti ve üniversitemiz hakkında bilgi verdi. Prof. Dr. Çelik konuşmasında gençlerin ortaöğretimden sonra yapacakları üniversite tercihinin önemini vurguladı. Yükseköğretimin akademik, sosyal ve mesleki yetenekleri geliştirdiği ve bireyleri geleceğe hazırlandığını açıkladı. Üniversitemizin Türkiye sınırlarını aşan ve küresel alanda rekabet eden bir yaklaşımla tasarlandığını ifade eden Prof.Dr. Çelik, bu yönde elde edilen ulusal ve uluslararası başarıların prestijli endeksler tarafından da onaylandığını beyan etti. Konuşmasının sonunda bu önemli etkinliğin gençlerin demokrasi bilinci kazanması açısından farkındalık sağlamasını ve hayırlara vesile olmasını temenni ettiğini dile getirdi.
Program gençlerin güncel meselelere duyarlılığını artırmak ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek üzere TBMM simülasyonu ile devam etti. Gençler TBMM'deki sürece benzer şekilde kanun önerilerini komisyon ve genel kurulda görüşerek düşüncelerini ifade ettiler ve ardından kanunların kabul edilmesi için oy kullandılar. Etkinliğin sürdüğü iki gün boyunca gençler, demokrasiye dair farkındalık kazanma, karar alma süreçlerine katılma, yönetimde yer alma ve seçme-seçilme hakkını kullanma gibi konuları uygulamalı olarak tecrübe ettiler.